Categories
Lifestyle

Hoe eetbuien stoppen voor een betere gezondheid

Een simpele truc om eetbuien te stoppen

Een simpele truc om je te helpen je gevoelens op te merken en te pauzeren voordat je ze laat escaleren, is om een ​​rubberen band om je pols te dragen.

Telkens wanneer u de opwinding opmerkt van een van de gevoelens die u gewoonlijk tot eetbuien leiden, stop daar, trek aan het elastiekje en laat het uw pols hard genoeg raken om pijnlijk te zijn.

Op dit punt zullen je hersenen registreren dat ‘het pijnlijk is om dat gevoel te ervaren’, en zal je mentale focus verschuiven van het negatieve gevoel naar een fysiek gevoel: pijn.

Houd er rekening mee dat pijn misschien genoeg is om je af te leiden van een zwakke emotie, maar het zal niet veel doen als het gaat om het omgaan met sterke en overweldigende emoties. Daarom, als je merkt dat je te veel eet omdat het je niet is gelukt om de escalatie van emoties te stoppen, vergeef jezelf dan gewoon en erken dat je het hebt geprobeerd en dat je vooruitgang boekt.

Categories
Lifestyle

Hoe u gezinsdoelen stelt om een gelukkig gezin op te bouwen

Gezinsdoelen instellen

Doelen stellen voor uw gezin mag geen moeilijke taak zijn. Hier zijn enkele dingen die u moet overwegen om het stellen van uw gezinsdoelen gemakkelijk en leuk te maken.

1. Wat willen jij en je partner voor je gezin?

Elk gezin is uniek, dus u moet samen met uw partner beslissen wat u voor uw gezin wilt. Bedenk hoe u wilt dat uw gezin er elke dag uitziet, of wat u in een maand, een jaar of over 3, 5 of 10 jaar wilt bereiken.

2. Welke families wilt u nastreven?

Er zijn goede voorbeelden van sommige families die je misschien zou willen navolgen. Kijk om je heen. Wat heb je opgemerkt dat volgens jou wenselijke deugden zijn die je in je familie kunt opnemen? Schrijf ze op en controleer of je soortgelijke dingen voor je gezin kunt doen.

3. Wat heb je gezien in andere gezinnen die je wilt vermijden?

Heb je iets om je heen gezien dat je als een bedreiging voor gezinnen beschouwt? Het is tijd om je eigen doelen te stellen om ervoor te zorgen dat je ze niet ervaart. Als u bijvoorbeeld te laat thuiskomt, kan dat de relatie tussen man en vrouw onder druk zetten. Als u deze trend opmerkt, wilt u misschien een doel stellen om dagelijks op een gepland tijdstip naar huis terug te keren dat vroeg genoeg kan worden overwogen.

4. Wat zijn de huidige uitdagingen in uw gezin?

De meeste problemen in gezinnen blijven bestaan ​​omdat zowel man als vrouw (en mogelijk ook kinderen) geen fatsoenlijk gesprek over hen hebben gevoerd. Wanneer je praat over de uitdagingen en ook de mogelijke oplossingen bespreekt, dan kun je gezinsdoelen bedenken die die problemen zullen aanpakken.

5. Hoe kunt u uw gezin sterk, gezond en gelukkig houden?

Het sterk houden van uw gezin, gezond en gelukkig moet topprioriteiten zijn bij het stellen van uw doelen. De volgende kenmerken worden geïdentificeerd als kenmerken van sterke gezinnen: effectieve communicatie, affectieve betrokkenheid, aanmoediging, waardering, toewijding aan familie, sociale verbondenheid, aanpassingsvermogen, duidelijke rollen, tijd samen.

Categories
Lifestyle

Hoe mentale stress snel (en natuurlijk) te verminderen

Stressverlichtende activiteiten

Beginnen met wat stressverlichtende activiteiten is een goede manier om op weg te gaan om te leren hoe u mentale stress kunt verminderen. Hieronder staan ​​enkele voorbeelden van stressverlichtende activiteiten:

De natuur observeren en ervan genieten

Lange wandelingen maken in het park

Praten met degenen die we dichtbij zijn

Aan sport doen

Naar muziek aan het luisteren

Zingend

Dansen

Al het bovenstaande is een geweldige stressverlichtende activiteit. Het zijn echter geen technieken die je kunnen leren de aard van mentale stress te begrijpen, met succes te verminderen en zelfs volledig te elimineren.

Omdat we bezig zijn met het uitvoeren van dagelijkse taken, hebben we bijna geen tijd om te besteden aan deze stressverlichtende activiteiten. We gebruiken ze noodgedwongen als hulpmiddelen om stress te verminderen, en nadat de activiteit is afgelopen, kruipt de mentale stress terug en haalt ons weer in.

Vervolgens vinden de meesten van ons eenvoudige activiteiten zoals eten, amusement, winkelen, gokken, drugs, enz. Als een snelkoppeling om stress tijdelijk te verlichten. Deze leiden over het algemeen tot negatieve langetermijngevolgen zoals obesitas, vermoeidheid, verveling, depressie, enzovoort.

Dientengevolge vertroebelt mentale stress onze mentale helderheid, trekt onze creativiteit terug, laat onze intelligentie niet groeien en laat ons niet gemotiveerd om de oorzaak van dit alles aan te pakken.

Categories
Lifestyle

Overwin angst en angst met deze 4 mentaliteitsverschuivingen

Ten eerste, om te leren hoe je angst en angst kunt overwinnen, moet je nadenken over enkele situaties die je onderbewustzijn ertoe hebben gebracht dit begrip te vormen – iedereen is anders, en je hersenen hebben deze reactie alleen voor jou gecreëerd vanwege iets dat het hoorde, zag , of voelde in het verleden.

Hypnose

Een van de meest effectieve manieren om je onderbewustzijn te herprogrammeren, is door middel van hypnose. Het is een trance-achtige toestand, vergelijkbaar met meditatie, waar je kunt communiceren met je onderbewustzijn en het positieve suggesties kunt geven.

Creatieve visualisatie

Begin met mediteren. Uiteindelijk, hoe meer je oefent om jezelf te kalmeren, hoe beter je erin zult zijn. Visualiseer jezelf in de staat waarin je zou willen zijn. Zie jezelf rustig, gelukkig en vol vertrouwen leven – bekijk het tot in detail. Besteed elke dag wat tijd aan dit met een goede soundtrack en je zult zien dat je gedachten en je mentaliteit gaan veranderen.

Verander uw taal

Stop met je te identificeren met angst en angst. Als je ooit hebt gezegd: ‘mijn angst’, ‘ik ben een angstig persoon’ of ‘het is gewoon zoals ik ben’, dan bezit je het. Angst en angst zijn NIET wie je bent – het is gewoon iets dat je doet, en dat is oké.

Zelfpraat

Wist je dat je geest zal geloven dat het waar is, alles wat je er voortdurend tegen zegt? Als je jezelf elke dag vertelt dat je slecht spreekt in het openbaar of dat je altijd angstig wordt op het werk, wat denk je dan? Dat is precies wat er gaat gebeuren.

Laatste gedachten

Dit zijn echte, beproefde methoden die niet alleen angst verminderen, maar u ook zullen helpen deze voorgoed te overwinnen. Je brein is kneedbaar en het kan veranderen. Je hoeft het alleen maar te vertellen hoe je het wilt en lief voor jezelf te zijn. Je bent maar een mens!

Categories
Uncategorized

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!