Categories
Beauty

Ooglidknobbels en hobbels

Een chalazion of stye treedt op wanneer de olieklieren in het ooglid verstopt raken. De olieachtige afscheidingen hopen zich op en veroorzaken roodheid, zwelling, gevoeligheid en een voelbare bult. Het is het beste om met warmwatercompressen te beginnen om de verstopping te verminderen. Met deze conservatieve therapie kan de knobbel verdwijnen. Als het aanhoudt, kan een kort kantoorbezoek nodig zijn om het af te tappen. Af en toe kunnen ook orale antibiotica nodig zijn.

Een cyste vormt zich wanneer zich een opvouwing van de buitenste huidlaag ontwikkelt. De cyste wordt een op zichzelf staande ‘ballon’ en zet uit als de huidcellen puin of zelfs vloeistof afwerpen. Deze worden in de loop van de tijd meestal geleidelijk groter. Ze kunnen spontaan verdwijnen, maar vereisen vaak een kantoorbezoek voor verwijdering als ze hinderlijk zijn voor de patiënt.

Vaste laesies kunnen goedaardig of kwaadaardig zijn. Goedaardige entiteiten zijn naevi (moedervlekken), talgachtige (olieachtige) cysten of ontstoken gezwellen. Deze zijn goedaardig en worden over het algemeen gekenmerkt door geleidelijke vergroting, chroniciteit (soms jarenlang aanwezig), met weinig of geen ooglidvervorming (geen verlies van wimpers, geen bloeding of korstvorming).

Goedaardige laesies zijn mogelijk moeilijk te onderscheiden van kwaadaardige entiteiten. Meer betreffende bevindingen omvatten madarosis (verlies van wimpers), vernietiging of erosie van de ooglidhuid of -rand (waar de wimpers tevoorschijn komen), bloeding, korstvorming of niet-genezende gebieden. Vroege maligne laesies kunnen zelfs een aantal kenmerken hebben die doorgaans worden aangetroffen bij goedaardige aandoeningen.

Categories
Beauty

The Lips Speak Volumes

Vulstoffen

Met een marge van vijftig op één zijn vulmiddelen het meest populaire type verbetering van de lippen. Waarom? Het is goedkoop, snel, er is geen herstel nodig en het is omkeerbaar. Omkeerbaarheid lijkt misschien een slechte zaak bij plastische chirurgie, maar dat is het niet. Het is iets goeds. In zekere zin kunnen patiënten een look proberen met vollere of opgetilde lippen voordat ze iets kopen. Sommige van mijn meer artistieke patiënten raken erg betrokken bij behandelingen en geven me precies aan waar ik de vulstof moet plaatsen en hoeveel ik moet gebruiken. In feite is het waarschijnlijk de enige procedure voor plastische chirurgie waarbij de patiënt tijdens de behandeling bij het creatieve proces kan worden betrokken.

Gestructureerde implantaten

Een nieuw product dat de plaats van de lipchirurgie stormenderhand heeft veroverd, is het PermaLip-implantaat van Surgisil. Ik hou erg van deze prothetische lipversterkers. Het zijn permanente, zachte, squishbare implantaten die heel natuurlijk aanvoelen en goed worden verdragen door patiënten. Ze worden ingebracht via een paar kleine incisies in de mondhoek. De manier waarop ik het implantaat inbreng, is een beetje vies voor de niet-chirurg om naar te kijken, en dat is precies waarom ik het op live televisie deed.

Incisionele technieken

Hoe kun je lippen voller maken door iets uit te knippen? Het slaat nergens op, toch? Nou, het gaat meer om het herschikken van weefsel dan om het weg te snijden. We doen soms V tot Y flap-vooruitgang. Dat is wanneer ik kleine insnijdingen maak aan de binnenkant van de lip waar de lip tegen de tanden wrijft en een deel van het rode deel van de lip naar buiten draai. Dit zorgt voor een vollere, pulpierere lip. Een andere incisie techniek is het wegsnijden van de huid: de directe en indirecte liplift.

Ik weet dat al deze informatie over lippen veel te slikken is, en misschien daarom trainen plastisch chirurgen al zoveel jaren. Mijn advies is, als je vollere, meer jeugdige lippen wilt om je buitenkant te laten passen zoals je van binnen voelt, probeer dan eerst een van de tijdelijke technieken. Als je er dan van houdt, hou er dan voor altijd van met een van de permanente technieken. Een kissable kisser is binnen handbereik.

Categories
Beauty

Bright Eyes: meer dan een frisse look

Interpersoonlijke communicatie is zo’n belangrijk onderdeel van het leven. En we worden van nature aangetrokken tot de ogen van mensen als brandpunt. De ogen geven visuele en emotionele signalen en andere non-verbale informatie en zijn essentieel in communicatie. Daarom willen we natuurlijk dat onze ogen er op hun best uitzien en aanvoelen.

Cosmetische ooglidcorrectie herstelt uw natuurlijke ooglidcontour en verfrist uw uiterlijk; deze veel voorkomende operatie doet echter meer dan uw uiterlijk verbeteren.

De huid van het ooglid is heel uniek, omdat het de dunste en meest delicate huid van ons lichaam is. De huid van het ooglid is normaal gesproken glad, maar na verloop van tijd rekt het ooglidweefsel uit, de vetbult en de spieren verzwakken.

Sommige patiënten kunnen ook ptosis (“teen-sis”) of een hangend ooglid hebben. De spier die wordt gebruikt om het bovenste ooglid op te tillen, is zeer delicaat. Na verloop van tijd kan de bevestiging losraken, waardoor het deksel gaat hangen. Deze afhanging kan worden aangepakt met een ptosis-reparatie. De reparatie kan worden uitgevoerd met een incisie aan de binnenkant van het bovenste ooglid of via een huidincisie.

Een ooglidcorrectie kan ook worden uitgevoerd om overtollig vet en huid in de onderste oogleden te verminderen. De chirurg maakt incisies (aan de binnenkant of op de huid van het onderste ooglid) en overtollig weefsel wordt verwijderd. Insnijdingen in het ooglid zijn niet zichtbaar.

Ooglidcorrectie wordt poliklinisch uitgevoerd. Patiënten kunnen de operatie alleen ondergaan met plaatselijke verdoving, of ze kunnen ook intraveneuze sedatie (schemerslaap) krijgen. Pre-operatieve voorbereiding omvat een grondige beoordeling van uw medische en oftalmische (oog) geschiedenis, evenals een beoordeling van uw medicatie en zelfzorgsupplementen.

Categories
Beauty

Schoonheidstips om te onthouden

Welke reden uw aankoop van schoonheid of investering tegen veroudering ook motiveert, hier zijn enkele eenvoudige dingen om te onthouden:

De duurste op de markt is niet altijd de beste. Vaak kunnen producten zeer nauw in formulering zijn, maar gewoon anders verpakt. Sommige producten hebben schonere ingrediënten en een beter leveringssysteem.

Koop uw huidverzorging wanneer er gratis geschenkpromoties zijn, zodat u eerst gratis monsters kunt proberen om er zeker van te zijn dat u geen allergische reacties heeft.

Een keer per maand een gezichtsbehandeling dwingt u niet alleen om stil te zitten; het brengt het bloed in beweging wat erg goed is voor je huid.

Ons dieet verschijnt helaas op onze gezichten! Let op wat je eet en vermijd dieetdrankjes en fastfood. Denk aan het oude gezegde: ‘Je bent wat je eet.’ Het is waar!

Slaap is de goedkoopste vorm van een anti-verouderingsproduct! Zorg ervoor dat je 8 uur slaap krijgt als je kunt.

Alcohol, medicatie en roken van sigaretten kunnen ook vroege tekenen van veroudering bevorderen.

Onze moeders gebruikten items uit de keuken voordat er mooie producten verkrijgbaar waren bij de cosmetische balie. Soms kan een klein beetje olijfolie of kokosolie de pijn van droge handen of voeten verlichten.

De schoonheidsruimte wordt groen en slimme bedrijven doen mee. Groene kenmerken zijn alleen ondergeschikt aan werkzaamheid, geschiktheid en een prijs-kwaliteitverhouding in de besluitvorming van consumenten, en zijn eigenlijk belangrijker dan lage prijzen en sterke merknamen, volgens de resultaten van het schoonheidsenquête van 2016.

Categories
Beauty

Richtlijnen voor uw “perfecte dieet”

Koolhydraatarme maaltijden. Afgezien van sommige atleten, suggereren veel gezondheidswerkers dat ongeveer 80% van uw maaltijden zou moeten neigen naar een lager of ‘langzamer’ koolhydraatgehalte.

1/2 bord vol groenten. Je koolhydraten moeten voornamelijk uit groenten komen. Dit betekent dat u uw broodje en friet vervangt door slawrap en een dubbele kant van gebakken broccoli. Gemakkelijk!

Eiwit. De absoluut beste tot nu toe bekende eetlustremmer is eiwit. Het herstelt ook weefsels en houdt energie vast als geen ander. Geef prioriteit aan en budget voor hoogwaardige eiwitten, vooral als het van dierlijke oorsprong is. Plantaardige eiwitten zoals bonen, linzen en zaden tellen ook mee!

Niets uit een tas of een doos. Waarschijnlijk geen nieuw advies voor u, maar houd bij hoeveel snacks u eet die voorverpakt zijn … vervang die door groenten en dipsaus, gekookte eieren, zelfgemaakte suikerarme trailmix … echt voedsel.

Beperk alcohol tot 2 dagen per week. Speciaal voor vetverlies; Max. 1-2 drankjes Niets verhindert vetverlies zoals alcohol. Als een suikerachtige toevoeging aan ons dieet met een gemiddelde van 7 calorieën per gram, kan het uw lichaam gemakkelijk in de vetopslagmodus brengen.

Het geheim achter de bovenstaande richtlijnen is niet zozeer dat het je het “perfecte dieet” biedt (nog steeds de moeite waard om te volgen omdat perfect niet bestaat!), Maar het zet je lichaam juist op voor een betere spijsvertering, verhoogde stofwisseling voor vetverbranding en verbeterde ontgifting.

Dieet is de basis van gezondheid, dus het moet een prioriteit zijn. Gelukkig, in tegenstelling tot sommige levenssituaties en milieutoxines, is dit iets dat we kunnen beheersen. Houd deze eenvoudige richtlijnen in gedachten om uw gezondheid gemakkelijk te verbeteren en te behouden.

Categories
Beauty

Tips voor zomerschoonheid

Gebruik niet-comedogene producten. Niet-comedogene schoonheidsproducten zijn ontworpen om de poriën niet te verstoppen, wat kan leiden tot irritatie en puistjes.

Blijf gehydrateerd met goede schone / biologische producten. Een trouwe vochtinbrengende routine kan zoveel heilzame dingen voor je huid doen.

Exfolieer op het juiste moment – en overdrijf het niet! Het helpt je niet alleen om een ​​frisse nepbruinheid te behouden (wanneer je dode huidcellen afschilferen, zal de oude kleur eraf komen), maar zachte exfoliatie van het gezicht helpt je huid vrij te houden van verstopte poriën en een beter canvas voor make-up te creëren toepassing.

Aloë kan in de zomer je nieuwe beste vriend zijn. Het is een bekende ontstekingsremmer die ook hydraterende verlichting biedt. Het aanbrengen van producten die aloë vera bevatten na blootstelling aan de zon zal uw huid kalmeren en kalmeren, waardoor u veel minder snel die vreselijke schilferige droogte zult ervaren die met de zomer gepaard gaat.

Investeer in vochtinbrengende crèmes die op de natte huid werken wanneer ze het beste worden opgenomen. Sla de rehydratatie na het baden niet over! Veel merken maken nu bodywashes die hydratatie bieden via hun olie-ingrediënten, waarvan je er vele aanbrengt voordat je je handdoek afdroogt.

Koop zonnebrandmiddelen van hoge kwaliteit. Kijk verder dan de SPF en koop zonnebrandmiddelen van hoge kwaliteit met veilige ingrediënten. Breng elk uur of zo opnieuw aan, en als u een duik in het water neemt, breng dan opnieuw aan wanneer u uitstapt. Water trekt de zon aan (zoals sneeuw), waardoor een verblinding ontstaat die zonnebrand kan veroorzaken.

Categories
Lifestyle

Ontspanningstechnieken om je drukke geest te kalmeren

1. Gesloten ogen en uitademing Relaxatietechniek

Uw tijd is kostbaar en die van mij ook, daarom zal ik proberen deze technieken zo beknopt mogelijk te beschrijven. Er is geen eenvoudigere, eenvoudigere ontspanningstechniek met een direct effect dan waar u:

Haal rustig, langzaam en diep adem;

Sluit je ogen en adem uit;

Open je ogen en adem in;

Sluit je ogen en adem uit.

Oefen dit gedurende tien ademhalingen, controleer het kalmerende effect en ga door met de oefening dienovereenkomstig.

2. Gesloten ogen, bedekte oren met ademhalingstechniek

Deze ontspanningstechnieken vereisen meer betrokkenheid dan de eerste. Je gebruikt je handpalmen om je oren te bedekken, waardoor verstoring van externe geluiden wordt voorkomen. Dus, waar u ook bent en hoe druk uw geest ook is, stop gewoon met iets te doen, ga indien mogelijk zitten en:

Haal rustig, langzaam en diep adem;

Sluit je ogen en bedek je oren met je handpalmen;

Luister naar het geluid in je hoofd als je oren bedekt zijn;

Focus op zachte, langzame en diepe ademhaling.

Oefen dit gedurende tien ademhalingen, controleer het kalmerende effect en ga door met de oefening dienovereenkomstig.

3. Gesloten ogen en oren met ademhaling en neuriën (uitademing) Ontspanningstechniek

Bij deze ontspanningstechnieken gebruikt u nu uw eigen stem en elimineert u elk extern geluid dat u zou kunnen storen – het creëren van uw eigen innerlijke geluid, een innerlijke vibratie die bijdraagt ​​aan uw kalmte en innerlijke harmonie:

Haal rustig, langzaam en diep adem;

Sluit je ogen en bedek je oren met je handpalmen;

Begin bij het uitademen zo te neuriën dat het geluid onder je keel vandaan komt;

Focus op liefdevolle, langzame en diepe uitademing;

Adem in op je eigen manier die je comfortabel maakt;

Adem uit, neuriënd met een intensiteit waardoor je je kalm en ontspannen voelt.

Oefen dit gedurende tien ademhalingen, controleer het kalmerende effect en ga door met de oefening dienovereenkomstig.

Categories
Lifestyle

5 manieren om u door een depressie heen te helpen

1. Begrijp dat het niet jouw schuld is

‘Normaal’ of ‘perfect’ zijn is een mythe. We ervaren allemaal moeilijke tijden en moeilijke emoties. Maar wanneer u een depressie ervaart, kunt u zich geïsoleerd voelen in uw gedachten en gevoelens die, als ze niet gecontroleerd of onbehandeld zijn, tot zelfmoordgedachten kunnen leiden. Daarom is depressie zo belangrijk om te handelen in plaats van te blijven hangen.

Negatieve gevoelens zullen altijd naar boven komen. Niemand kan 24/7 rondlopen in de volle zon en geluk. We raken allemaal versleten. We lijden allemaal verliezen. We hebben allemaal rust nodig.

2. Zelfzorg in plaats van spiraal

Het is tijd om in jezelf te investeren. Misschien heb je het allemaal in anderen gegoten, in je taken, je activiteiten, je inspanningen voor succes. Misschien ben je gewoon doorgegaan, knokkelend terwijl je bezig bent in plaats van te verwerken om te voelen of denken of gewoon te zijn. Daarom is het zo belangrijk om zelfzorg in je leven in te plannen.

3. Weet dat je niet alleen bent

Wat je zult merken als je zelfbehartiging beoefent, is dat mensen echt willen helpen. Vraag in deze tijden om hulp. Het betekent niet dat iedereen getraind is om met je worsteling om te gaan, of dat ze kunnen vertellen of dat ze emotioneel toegerust zijn om te reageren. Maar u kunt uw behoeften en die van hen beoordelen en kijken of iemand gewoon een ondersteuning kan zijn. U kunt ook steungroepen onderzoeken die mogelijk beter bij uw behoeften passen.

4. Word eerder proactief dan reactief

Reactiviteit is wanneer je reageert op impulsen en je te veel identificeert met je emotionele toestand. Als alternatief kunt u productief handelen om de pijnlijke emoties en gedachten die u wilt loslaten te bedekken, maar dat is niet hetzelfde als proactief zijn. Proactief zijn betekent dat je de dingen beter verwerkt en besluit positief te zijn ondanks de negatieve ervaring. Dat komt door de mentaliteit die je kiest.

Word oplossingsgericht. Word dankbaar. Word iemand die zich richt op het goede.

5. Eer uw waarheid

Er is iets heiligs aan het delen en eren van je verhaal. Breng licht in de duisternis door te spreken. Je stem is belangrijk. Hier zijn is belangrijk. Als je het daar neerzet, ontlast je je van schaamte en verwijder je de invloed van stigma van je zelfontdekkingsreis. Hier kunnen we echt vrede vinden: acceptatie.

Categories
Lifestyle

Effectief omgaan met werkangst

1. Neem de hele dag pauzes

Het is gemakkelijk om in de dagelijkse sleur gezogen te worden. We duiken vaak in e-mails en werken onmiddellijk na het ontwaken, of we werken tijdens onze lunchpauze. Het is echter essentieel om de hele dag pauzes te nemen. Ze stellen je in staat om je taak even te verbreken, om je hersenen de broodnodige rust en reset te geven.

2. Verander uw koffie voor iets lichters

Hoewel je favoriete kopje Joe misschien wel je magische elixer is om je productiviteit te verhogen, zorgt het er ook voor dat je de hele werkdag crasht. Hoewel u misschien helemaal geen koffie wilt snijden, kunt u uw hydratatie aanvullen. Reik naar wat water. Vul je favoriete herbruikbare fles en voeg misschien wat citroen toe voor de schil.

3. Zorg ervoor dat u ‘s nachts een goede nachtrust krijgt

Dit is echt de parel van het omgaan met werkangst. Slaap is vaak een onderschatte activiteit, maar het is zo belangrijk en het is direct gecorreleerd met uw productiviteit en energieniveaus in de ochtend.

4. Vraag om hulp

Als je je overweldigd en begraven voelt door werk, neem dan contact op met je managers of collega’s. Gewoon uitspreken over hoe u zich voelt, kan vaak een toegangspoort zijn om het probleem op te lossen. Veel werknemers aarzelen misschien om hun bazen te benaderen en accepteren in plaats daarvan hun werklast of omgeving als normaal.

5. Stel eerlijke deadlines

Word praktischer in de werkdeadlines die u voor uzelf stelt of waarmee u akkoord gaat. In het ideale geval zou iedereen het leuk vinden om alles zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. Er zijn echter maar zoveel uren per dag.

Categories
Lifestyle

Hoe zich te ontdoen van slaapangst en slapeloosheid

Slaapangst kan iedereen overkomen en mag niet worden genegeerd wanneer het zich voordoet. Als je het eenmaal onder ogen kunt zien, kun je er iets aan doen.

Hoe kan men slaapangst en slapeloosheid overwinnen?

Er is niet één oplossing voor deze strijd, maar er zijn enkele stappen die kunnen helpen.

1. Log het in

Een eenvoudig ding dat u kunt doen, is een notitieboekje en pen naast uw bed te houden om de nachtelijke gedachten op te schrijven wanneer ze u beginnen te storen.

2. Wees aanwezig

Mindfulness beoefenen is een andere manier om vrede met jezelf te vinden, omdat je absoluut aanwezig moet zijn en je bewust moet maken van wat je denkt of voelt op een andere manier. Mindfulness erkent gevoelens, maar beoordeelt ze niet. Je kunt je door mindfulness veiliger voelen en leren om vriendelijker voor jezelf te zijn.

3. Creëer een consistente slaaproutine

Ga op tijd naar bed en probeer elke dag op dezelfde tijd op te staan. Dit zal je helpen om een ​​gevoel van routine op te bouwen waar je lichaam aan kan wennen. Als je de hele nacht wakker blijft en je angst voor slaap en slapeloosheid voelt, zul je in een ongezond patroon terechtkomen dat de situatie verergert.

4. Beheer uw omgeving

Uw comfort bepaalt ook hoe u slaapt. Houd de kamer donker en kies tussen stilte of geluiden die helpen bij het slapen (zoals natuurgeluiden). Zoek uit wat voor jou werkt. Zorg ervoor dat je als uitstel van de dag naar je bed kunt draaien, dat je comfortabel bent met je matras, dat je voldoende kussens hebt en dat je je kamer voldoende koel houdt.

5. Praat met een professional

Het is misschien niet iets dat u aan uzelf wilt toegeven, maar als u een slaapstoornis of psychische stoornis heeft, heeft u mogelijk hulp nodig. Een professional kan u al dan niet diagnosticeren, maar hoe dan ook, sommige oplossingen zullen waarschijnlijk worden aangeboden.